Wyłączenie synchronizacji plików OneDrive (SkyDrive) w Windows 8, 8.1, 10
{extravote 19}
Po przesiadce na Windows 8.1 od razu rzuciła mi się w oczy ikonka OneDrive na liście po lewej stronie w moim komputerze… albo raczej „Ten komputer”. Może jest ktoś kto: używa tej chmury, używa innej (w tym przypadku ja), albo po prostu lubi trzymać pliki na fizycznym dysku. Dlatego na początku ignorowałem ten „dodatek”.
Ostatnio po automatycznej aktualizacji systemu (tak jak to jest standardowo ustawione dla zwykłych użytkowników) doznałem szoku! W tray-u pojawiła mi się ikonka OneDrive:

OK dla kogoś kto tego używa jest wszystko ok ale dlaczego nikt się mnie nie zapytał o zgodę? Ja, używając Dysku Google nie che tej ikony tam! Nie chce dodatkowej usługi, dodatkowego procesu!

Dlaczego użytkownicy OneDrive nie mogą sobie sami instalować takiego programu, tylko wszyscy go muszą mieć? Dobre pytanie, nie?
Dlatego teraz pokaże Wam jak się tego pozbyć z Tray-a, oraz listy w Ten komputer. Ten sposób działa tylko w wersji Windows 8.1 Pro i Ent. Dla pozostałych zapraszam do linku poniżej:
Zobacz artykuł: Nie można odnaleźć pliku gpedit.msc? Da się!
1) Wchodzimy w Start albo naciskamy jednocześnie Win+R. Wpisujemy GPEDIT.MSC po czym naciskamy Enter.
|
|
Zobacz artykuł: Nie można odnaleźć pliku gpedit.msc? Da się!
2) W liście po lewej otwieramy kolejno Zasady komputer lokalny -> Konfiguracja komputera -> Szablony administracyjne -> Składniki systemu Windows -> OneDrive -> Nie zezwalaj na używanie usługi OneDrive na potrzeby przechowywania plików.

3) W okienku, które nam się pojawiło zaznaczamy Wyłączone następnie klikamy Zastosuj i OK.

Cieszymy się wolnością od OneDrive. Pamiętajmy, że ustawienia komputera będą nadal synchronizowane z kontem Microsoft jeśli jest ono podłączone.
